GOD 151
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CD 151 TETRAGON

Stretch

1971

 

Die zweite und bislang unveröffentlichte Studio-Platte der Osnabrücker Gruppe um Hendrik Schaper. Orgellastig und ohne Gesang, etwas jazziger als die erste. Vom Mutterband.

The second and so far unreleased studio album by the Osnabrück band with Hendrik Schaper. Organ-dominated and instrumental; reminds of their first one. From the master tapes.

 

CD 151  Informationen:

CD 151  TETRAGON: ”Stretch” (42:31)

Snowstorm/Listen here/The light/Hovering stones/Dragon song

Hendrik Schaper (key), Jürgen Jaehner (g), Rolf Rettberg (b), Joachim Luhrmann (dr)

Tetragon, Nachfolger von Trikolon, wurden im Frühjahr 1971 im niedersächsischen Osnabrück gegründet. Noch im gleichen Jahr veröffentlichten sie ihre einzige LP, „Nature“, die 1995 auf Musea als CD erschien. Ende 1971 nahmen Tetragon in unveränderter Besetzung fünf lange Stücke im bewährten Stil für ihre zweite Langspielplatte auf, deren Veröffentlichung sich aber zerschlug. Zum Glück hat sich das Mutterband bis heute erhalten, so daß nun mit 38 Jahren Verspätung das Werk als CD erscheint. Von den fünf Stücken sind drei selbstgeschriebene und je eines von Eddie Harris („Listen here“) und von John McLaughlin („Dragon song“), beide auch schon von Brian Auger bearbeitet. Hervorzuheben sind Hendrik Schapers begnadetes Keyboardspiel und Jürgen Jaehners fetzige Gitarre, doch sind die anderen beiden ebenbürtige Könner. Etwas jazziger als „Nature“.

Tetragon, successor of Trikolon, were founded in Osnabrück (Lower Saxony) in the spring of 1971. They released their first and only LP, “Nature”, in that very year. It came out as CD on Musea in 1995. At the end of 1971, Tetragon recorded in a Hamburg studio five long tracks in their well-proven style for their second LP, the release of which, however, failed. Fortunately, the master tape has survived until the present day, so that now, 38 years past schedule, the work is released on CD. Three of the five songs have been written by the band itself, one by Eddie Harris (“Listen here”) and one by John McLaughlin (“Dragon song”). The two latter ones had already been worked on by Brian Auger. Especially remarkable are Hendrik Schaper’s exceptional play on keyboards and Jürgen Jaehner’s hot guitar play. The other two, however, are their equals in skill and talent.

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